Sin lyckas egna smed

Alla inlägg under januari 2015

Av Linda Carlsson - 18 januari 2015 14:42

Idag säger jag grattis till min man Henke som har blivit tränare för minsta dotterns fotbollslag!

Börjar redan på söndag och som han säger: man känner sig ärad att bli utvald!

Laget har en annan tränare som också heter Henke så nu lurar vi förstås på vad tjejerna ska kalla vår Henke.

Heca är ett av de äldre smeknamnen han har, helt enkelt för HEnrik CArlsson.

Surkräm kommer efter att han när han bodde i Helsingborg åt "surkrämschips".

Dessa är ju gulliga och logiska, men sen kom jag in i hans liv.


Spettet: ja....hehehe.....ni kan ju tänka er själva

Burma: är faktiskt hans arbetskamrater som kommit på eftersom han drar runt som en naturkatastrof. Detta är nog mitt favoritsmeknamn på honom eftersom det är så beskrivande.

J*vla f*ttHendrik: ska uttalas med nasal göteborgsdialekt med skorrande r. Efter ett görsköj klipp på Youtube "Klanledaren".

Mongomagneten: eftersom han var han än är verkar locka till sig de mongolidskadade som finns i omgivningarna. (Här låter vi naturligtvis bli att dra kopplingar till bloggerskan....)


Vissa av dessa namn kan man ju utesluta pga att det är barn som kommer att ropa dem så min favorit Burma får nog hålla tror jag.


Nästa fundering är om jag inte borde stiga fram och berätta för de andra föräldrarna att deras barn från och med söndag KAN komma att sväva i livsfara!!!

Inte för att han med mening skulle skada något eller någon, men han har, som han säger, lite otur när han tänker!

Det finns numera en klippbok där de fadäser han råkat ut för och faktiskt nämnt i tidningen samlas. Till exempel dagens ris, eller den gången den lokala tidningens lokaler börjat brinna precis efter att han varit där och gjort en service på deras kompressor. Han omnämns inte, men vi som känner honom vet ju att han kanske inte är, men KAN vara skyldig....

Men jag älskar honom av hela mitt hjärta och kan bara inse fakta, man har väldigt sällan tråkigt i hans närhet!

 

Av Linda Carlsson - 17 januari 2015 14:58

Tog en promenad idag emellan regnskurarna. Kan det finnas mer vatten? Till och med där det inte vanligtvis finns en pöl, finns det nu en sjö! I närheten av vårt hus finns det ett gammalt kraftverk med dammluckor där man reglerar vattenflödet i Viskan. Från början riktades vattnet om så det rann genom fabriken och därigenom alstrade elekticitet.
I vilket fall så öppnas dessa dammluckor vanligtvis väldigt sporadiskt, men den här "vintern" har det regnat så mycket att de stått öppna veckovis. Och hur det såg ut idag syns på mitt foto här.

Här har vi en riktigt slö slappardag idag! Kollar film, spelar HayDay och bara slöar. Gött det!

Av Linda Carlsson - 16 januari 2015 16:34

Tjotjenare vilken suveränt bra dag det har varit!

Från det att klockan ringde i morse tills nu har allt gått i 180 blås! Perfekt!

Många bra samtal och mycket skratt! Dagens snackis var sången om snippan och snoppen från ett barnprogram på Barnkanalen. Diskussionerna i medierna om den kan vi skippa för jag tycker bara sånt där är tramsigt utan vi fokuserar i stället på själva texten och videon! Catchy melodi och texten, ja vem gillar inte en sång som handlar om bland nnat snippan på en gammal tant?!

Mina ungar tycker den är skitkul! När vi var små fanns ju legender som till exempel Eddie Meduza och där skrädde man inte orden. Vi kunde ju sånger med titlar som "Dra skinnet framåt", "R*nka mig med vita handskar på" osv. Inte har väl vi tagit skada av det! Ibland känns det som om jag har en lätt form av tourettes bara, men det är ju ingen fara.

Som idag, när jag skulle göra en leveranskontroll av en brödleverans och jag säger till säljaren "-Jag tycker inte om din lilla apparat..." Alltså jag vet inte varför, men det bara kommer. Och det är inte första gången jag säger något sådant till honom så han hängde ju på direkt, sen hade ju allt ballat ur.

Härligt, underbart och jättekul!


Snippedippsnoppsnippettisnopp!


Av Linda Carlsson - 15 januari 2015 17:46

Jag HATAR vintern!!! Inget att hymla med. Om vinter vore vinter med 20 cm snö och torr hög luft så vore det annorlunda, men här har det nu snöat, regnat, blåst orkan, haglat puttekulor och åskat under loppet av 5 dagar. Dessutom pendlar temperaturen mellan -2 och 2 grader vilket betyder ren isbana på även de större vägarna. Varje dag...
Ligger i 40-50 km/h på väg till jobbet, ändå glider bilen runt som en guttaperka på vägen.
Dagar som denna fastnar man mer än ofta i en sjuk längtan efter sommar! Sol, värme, ljus...
Hoppas på att våren kommer lagom till påsk i år igen!
Men så länge sitter vi här, jag och Gösta, och tittar ut och längtar!

Av Linda Carlsson - 14 januari 2015 22:24

Dags att ha ett möte med kudden och Kepler en stund. Har tyckt jättemycket om de tidigare böckerna och början på den här var en riktig nagelbitare!
Jobb i morron, klockan ringer 05.05 ....och 05.08
Natti natti

Av Linda Carlsson - 14 januari 2015 10:54

Ja, inte gubben. Han väljer jag att behålla.   

Jag är sugen på att börja plugga men här kommer det stora problemet: jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor!?

Trivs ju från och till på mitt nuvarande jobb och bara därför borde jag ju byta. Men vill jag lägga två år av studier för att sedan upptäcka att det nya jobbet inte är någe vidare...

Svinjobbigt, för jag är ju inte direkt purung. Ska jag plugga så ska jag nu!

KAN inte satsa på ett jobb för att bara tjäna pengar. Mitt senaste byte av arbete så valde jag att gå ner 50% i tjänst för att kunna vara mer med mina barn för familjen och eget välmående är det viktigaste.

Fortsätter fundera...

Om någon har ett tips eller en historia om hur livet förändrades med hjälp av ett jobb eller plugg så dela gärna med er!

Kramen


   

Av Linda Carlsson - 14 januari 2015 10:21

Som en smäck!!!  

Iofs första veckan så mycket man förlorar är nog vatten, men ändå!

Så vad äter jag då egentligen:


Frukost: vanligtvis kvarg uppblandat med lite keso eller hallonyoghurt. Blandar ner pauluns granola hallon kakao, kokos, mandelflarn eller ibland lite solroskärnor. Nån gång har jag i frusna hallon.

På helgen gjorde vi omellett eller kokta ägg i massor.


Lunch: rester från gårdagens middag och finns det inga brukar jag äta broccoligratäng


Middag: igår till exempel wokade jag grönsaker och fläskkött uppblandat med färsk ingefära, röd currypasta, citron, kokosmjölk, fisksåsn och grönsaksfond.

Till det åt jag carbzones sjögräsnudlar. Supergott och inte så pilligt.


Kvällmat: oftast repris på frukosten eftersom det är så gott!


Jag äter definitivt inte helt kolhydratsfritt, men försöker läsa på förpackningarna så innehållet är sockerfritt och innehåller högst 5 g kolhydrater.

Struntar i vitt mjöl, pasta, potatis och ris. Trodde detta skulle bli det svåraste men det funkar bra!

Yey för mig  

Av Linda Carlsson - 13 januari 2015 21:16

...det gör dig starkare!
Jag överlevde både danspass och skrattanfall!
Positivt tänkande gör underverk för både knopp och kropp ?
Imorron väger jag mig. Hoppas!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards