Sin lyckas egna smed

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

-1,3 kg!

Av Linda Carlsson - 21 januari 2015 09:22

Onsdag = vägdag och idag visade vågen på -1,3 kg.

Totalt på två veckor -3,5 kg!

Om jag ska tänka på procenten, och det gör man ju gärna så har jag gått ner 15,9% av de kilon jag vill tappa innan jag är nöjd. Bra gjort av mig och faktiskt inte jättesvårt! Vaddå, jag hade ju bestämt mig!

 

Kroppen känns lite bättre idag, träningsvärken har släppt något men inte helt.

Går fortfarande som en skitnödig anka, men den bjuder jag på.

Idag är det vackert och vitt ute och då kan jag kanske sträcka mig till att jag tycker jättelite om vintern, men då ljuger jag NÄSTAN.

Ljust och fint när man sitter inne, men kallt och förmodligen blött om man sticker ut snoken genom dörren.

Fotot är faktiskt inte från idag, men vyn är den samma, så när som på ett rådjur.

 

Vår lilla katt, Gösta, älskar snön! Har aldrig sett en katt uppföra sig så, han liksom gräver ner nosen och kryper fram i snön. Men så gillar han ju också att både bada och duscha....Konstig kattrackare.

Två katter finns det i vårt hem och gammelkattan heter Maj-Lis.

Båda katterna har en jävligt speciell personlighet. Majsan är en sur dam som egentligen är den snällaste, hon gillar bara inte karlar. Vi köpte henne när hon var vuxen och förmodligen har någon inte varit snäll mot henne.... Men hon är jäkligt speciell. Hon öppnar dörrar (vilket kan visa sig vara väldigt jobbigt om Henke glömt att låsa dörren när han går och lägger sig och man sover i endast trosor och dörren står på vid gavel när man stiger ut ur sovrummet på morgonen), hon gillar oxå att gå på promenader med oss. Vi har flertalet gånger fått springa och lura henne eller låta henne vara inne när vi går, för hon har inget trafikvett!

Värst var den gången vi hade byfest och det skulle mumsas kräftor. En halv eka hade de fyllt med de godaste havskräftorna. Jag hade sett att hon följde oss när vi gick, men jag trodde att hon stannade med barna ända tills Amanda kommer och viskar:

"Mamma! Majsan är på kräftkalas" Mycket riktigt stod ju katten i ekan och nosade. Som tur var blev ingen arg utan hon fick äta kräftor så det sprutade ur ögonen på henne.

Gösta är likadan, han går med på promenader och har ännu mindra trafikvett!!!

Han gillar oxå som jag sagt att bada och duscha, snön och att ligga på mina fötter när jag går på dass...

Vi har även fått rädda Gösta ett par gånger från taket och då med hjälp av en brödkorg! Brödkorgen är även favoriten att ligga och sova i.... Ja, ni hör ju, riktigt normala är de ju inte.

Men det är ju ingen i vår familj egentligen. Så det så!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Carlsson - 13 februari 2015 19:46


Det har nog inte undgått någon, att vi inte är som andra! Vi gör som vi känner för och är ganska nöjda med det. Visst får vi konstiga blickar när vi bränner av en rejäl dans mitt i stegen på trottoaren! Ibland står folk som fågelholkar när vi i en e...

Av Linda Carlsson - 11 februari 2015 17:02

...om man är riktigt skapt! Sitter i en stuga i Sälen och bara förundras över hur bra livet kan va ibland! Och varför har jag inte gjort det här förrut?! Igår fick barnen för första gången stå på ett par slalomskidor och det....var spännande. Båd...

Av Linda Carlsson - 3 februari 2015 11:52


Hej hej hallå!! Trodde aldrig att de orden skulle smita ur min mun, men jag har bokat vintersemester v.7 I SNÖN!!!! Ja, än kan grisen tydligen hoppa i galen tunna, än är inte den siste idioten född och helvetet har tydligen frysit till is! Fick...

Av Linda Carlsson - 29 januari 2015 17:09


Som ni alla säkert kunnat gissa har jag inga minussiffror på vågen denna veckan. Så pratar vi inte mer om det... Nya tag, snart! Ibland blir man ju bara så sugen på nåt att kroppen skriker efter det, så kallade cravings. Händer de flesta nån gång d...

Av Linda Carlsson - 26 januari 2015 15:48


När jag sitter och pratar med någon, och särskilt om vi är en grupp, så måste man passa sig! Min humor är grov! MYCKET grov! Så pass grov att jag ibland till och med kan komma att skämmas en smula.. Det är inget jag rår för eller hymlar med, snusk ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards