Sin lyckas egna smed

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Premiär

Av Linda Carlsson - 13 januari 2015 13:51

Idag för 6 dagar slutade jag äta kolhydrater! Sen dess har jag levt på luft och .... MAT!!! Är löjligt mätt hela tiden. Och godissuget?! Ja, visst det finns där. Särskilt på kvällarna, men jag lovar det går över på några minuter.

Beslutet att ändra min livsstil och bli lite sundare tog jag ett par dagar före nyårsafton, ni vet, det gamla nyårlöftet ja. Skillnaden är att denna gången har jag bestämt mig. Det SKA gå!!! Ja, visst inser jag faktum att det inte är beach 2015 som gäller, kanske inte ens 2016, men 2017 då jävlar!

Ett steg i denna livsstilsförändring är att jag idag ska återuppta kontakten med Friskis & Svettis. I fint sällskap av de båda döttrarna J och A. Gubben skulle visst oxå med och fläkta runt på gymmet.

Nej, jag ser inte fram emot det! Helst skulle jag krypa ner under en sten och inte komma fram förrän jag har kropp som en simmerska och andedräkt som luktar fin dansk ost! Men så är det, livet handlar kanske om att man ibland tvingas kämpa. Så jag trycker väl i kröppastöllen i mina nya byxor och åker dit då.

Den stora utmaningen blir att koordinera åbäket till något som ska likna en dans! Garanterat kommer vi att komma hem svettiga, men kanske av att hållt ett gapflabb igång i 40 min.

Detta är något vi är väldigt bra på i vår familj, att skratta, även i situationer där det kanske inte riktigt passar sig.

Men... Sitter du någonsin på ett dop, föräldramöte eller lönesamtar och känner ett skratt ligga och bubbla där nere - släpp fram det! Skratta, vråla, frusta, flämta, gråt och svettas som om det vore dina sista andetag i livet! Jag kan lova att minst en i omgivningen kommer att hänga på dig. Visa att du är lycklig! Du OCH andra mår bra utav det! Vem minns du mest efter en promenad runt området? Den gamle sure vaktmästaren som inte fått sig ett skratt sen Jesus gick i kortbyxor eller den leende nyinflyttade lapplisan som trots sitt jobb orkar le när blicken möter ett vänligt ansikte?

Nästa gång du försöker kväva ett skratt, parerar en vattenpöl eller döljer att du har olika strumpor på höger och vänster fot - gör inte det! Bjud på det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Carlsson - 13 februari 2015 19:46


Det har nog inte undgått någon, att vi inte är som andra! Vi gör som vi känner för och är ganska nöjda med det. Visst får vi konstiga blickar när vi bränner av en rejäl dans mitt i stegen på trottoaren! Ibland står folk som fågelholkar när vi i en e...

Av Linda Carlsson - 11 februari 2015 17:02

...om man är riktigt skapt! Sitter i en stuga i Sälen och bara förundras över hur bra livet kan va ibland! Och varför har jag inte gjort det här förrut?! Igår fick barnen för första gången stå på ett par slalomskidor och det....var spännande. Båd...

Av Linda Carlsson - 3 februari 2015 11:52


Hej hej hallå!! Trodde aldrig att de orden skulle smita ur min mun, men jag har bokat vintersemester v.7 I SNÖN!!!! Ja, än kan grisen tydligen hoppa i galen tunna, än är inte den siste idioten född och helvetet har tydligen frysit till is! Fick...

Av Linda Carlsson - 29 januari 2015 17:09


Som ni alla säkert kunnat gissa har jag inga minussiffror på vågen denna veckan. Så pratar vi inte mer om det... Nya tag, snart! Ibland blir man ju bara så sugen på nåt att kroppen skriker efter det, så kallade cravings. Händer de flesta nån gång d...

Av Linda Carlsson - 26 januari 2015 15:48


När jag sitter och pratar med någon, och särskilt om vi är en grupp, så måste man passa sig! Min humor är grov! MYCKET grov! Så pass grov att jag ibland till och med kan komma att skämmas en smula.. Det är inget jag rår för eller hymlar med, snusk ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards